frågestund


troor ni på spöken å tokoden udda saker som känns som om att nan sko skåda er i nackan, brykar ni få armhåri ti reis se å känn kalla vind pustar?
ha ni nan gang notera na leskiga händelser i husi ert elä hadd jobbit ti sova. <3 kramå puss... Emma


S: jo jag tror , men inte på spöken på såna där andar som det brukar vara programm om på tv. jag brukar ibland känna nånting , väldigt sällan som om pappa eller farfar eller farmor är med mej . jag och netti har en gång i åttan känt av en kall vindpust . jobbigt att sova jo , men vad det beror på är kanske inte spöken ;)  man kan ha många orsaker till varför man inte kan sova.

N: jaa, jag tror starkt på övernaturliga saker som spöken, andar och sånt... Sedan mamma dog så t.ex när jag är ensam i lägenheten så känner jag starkt att det är någon där med mig fast jag inte kan se någon men höra och känna kan jag. Och för min syster och min bror har det hänt konstiga saker så jag tror på det. När jag är väldigt ledsen och gråter jätte mycket kan jag plötsligt känna att en kall vindpust kommer förbi mig, och det är nog mamma som är på besök och ser hur jag mår :) det är förståss lite läskigt men egentligen är jag bara trygg när mamma är hos mig. Och detdär med läskiga händelser i huset har jag inte varit med om, inte mera än det jag berättade just. Och jobbigt att sova har det varit mååånga nätter och nusomdå kommer de kalla vindpustarna och den känslan att någon ser på mig. Och om det händer värre saker som att en dörr eller något sånt slår igen så vill jag försäkra mig om att det är mamma, hon vill ju inte förstås skrämma mig men hon vill väl bara visa ett tecken på att hon är hos mig. <3 Och då brukar jag gå till graven dagen efter eller några dagar efter och prata med henne och varje gång jag är där och sätter mig ner och pratar kommer alltid något tecken på att hon hör mig och finns hos mig.


Vad skulle ni göra om era pojkvänner var otrogna? min pojkvän var otrogen och
jag älskar honom.vad skulle ni göra?

S:
oj du , jag har verkligen ingen aning. jag älskar också min pojkvän men skulle man kunna leva med det? Inte jag . men jag vet helt sekärt att andré aldrig skulle vara otrogen och skulle han va det . skulle han inte vara sej själv. men vad gör man ? Jag skulle nog antagligen skrika och ropa och gråta och springa allt vad jag kan hur långt som helst och sen sitta ner i lugn och ro och fundera . Följ ditt hjärta . En gång kan förlåtas . men inte alltid . prata med honom . se till att han skärper sej . alla är värda EN andra chans.

N:
OJ säger jag också, jag skulle vara förstörd. Jag älskar min pojkvän och jag litar nog på honom så väl att jag vet att han inte skulle vara otrogen.. Usch, kan inte ens tänka tanken hur livet skulle förändras. De brukar ju säga att "en gång otrogen, alltid otrogen".. Jag har också haft några pojkvänner som har varit otrogen mot mig först 1 gång och lovade att aldrig göra om det, bara några veckor efter var han otrogen igen så kanske det stämmer det dom säger.. Så jag förstår dig väl vännen hur det känns. Men jag tycker att du ska försöka gå vidare och hitta en annan pojke. För den jävla idioten som varit otrogen mot dig förtjänar dig inte! Han är en looser!


Får jag ta era pojkvänner och ha trekant med dom? Dom är så snygga


S: Hahahah . nej det får du inte . hahahahahahhha . men ja min pojkvän är världens snyggaste . nästa fråga tack! :D

N: NEJNU, hahaHAHAHAHAHAHA!! tänk inte ens tanken att röra min pojkvän!

om du fick välja att leva om en dag, på repeat typ, i resten av ditt liv, vilken dag skulle det då vara?

S: Kvällen jag kom hem från nivala . för jag och andré blev ihop då . eller skulle jag leva om dagen då jag skolkade från dagis i norge så att jag skulle få vara med pappa och vi gick och köpte godis :)
vet faktist inte vilken dag det skulle vara . det är så många dagar . Eller så dagen då jag och Hanna hade en egen liten hemma fest :D:)

N: hmm.. En dag... hmm jag skulle nog vilja leva flera år om igen, alla de åren då jag var med mamma och hon var frisk!

Har inte ni andra kompisar? Vad var det senaste ni bråkade om?
det längsta ni varit osams, har ni varit kär i samma pojke?
har ni någon kompis som är avundsjuk på er? skulle ni vilja ha en annan bästa vän?
skulle ni kunna älska någon annan än er pojkvän? Varför skriver ni aldrig om ert sexliv?
skulle ni inte kunna göra det? har ni nångång varit otrogen?
Vem skulle ni helst vilja vara: Kenza eller Elin? Vem var det ni senaste hade sex med?
ni måste svara! det sa ni själva.


S: oj det var många frågor . Jo vi har många andra kompisar . kläder.. före vi blev bästa bästa kompisar bråkade vi en hel sommar . efter att vi blev bästa kompisar var det längsta 4 dagar eller nåt. jo vi har varit kär i samma pojke ganska många gånger . hhahah det vet jag inte , jag tror att mina kompisar uppskattar mej i stället för att vara avundsjuka och vad skulle dom isåfall vara avundsjuka på? vi har också flera bästa kompisar som betyder väldigt mycket , Michelle och hanna t.ex :)  jag älskar t.ex min mamam min familj mina vänner ! kanske för att det är privat , om du vill höra om sånt kan du se porrfilmer . tyvärr kommer jag inte skriva om mitt sexliv , netti får göra som hon vill men jag tror inte att hon gör det . :D nej jag har aldrig varit otrogen . ingen av dom . kläderna skulle jag kunna ta , men elin kanske . hon har mera ett liv. Gissa . hahah . nej det har du inte med att göra . japp nu har du dina svar . sjukt.

N: Där fick du ju svar på de flesta frågor! Och jag skulle aldrig vilja ha en annan bästa vän, sassa är min bästa vän nu och föralltid :) Nej, jag skulle inte kunna älska någon annan pojke än min Robin, men det är ju självklart jag älskar min familj och mina käraste vänner. Och varför skulle du vara så intresserad av vårt sexliv? Det ska man få hålla privat vad jag har förstått rätt. Jag väljer Kenza, jag gillar henne och hennes stil!

vad är er högsta önskan i livet?
kram


S:
Att alla nära och kära ska må bra och vara lyckliga , att nån gång få barn och gifta mej och leva lyckligt . ha ett stort hus och pengar skulle inte skada

N: Alldra största önskan är ju självklart att jag skulle få min mamma tillbaka, en 16 åring tonårsflicka behöver verkligen sin mamma. Annars så är det att alla människor ska få vara friska och leva ett lyckligt liv!

vad ska ni göra i sommar? några speciella planer? :)

S: Första veckan på sommarlovet ska jag vara med tjejerna på villan . sola och bada ! sen ska jag arbeta och när jag fått lönen ska jag SHOPPA !

N: Jaa, där fick du iaf ett svar vad jag ska göra ;) Annars ska jag arbeta lite, fick veta att jag får sommarjobb idag, hihi :) Sola, simma om jag så tycker, shoppa för tusen, umgås med min kära familj och mina kära vänner och vara med min gullegris Robin :)

Ni har en jätte bra blogg, läser den varje dag!
Skulle vara kul med mera outfit bilder :)


S: Din önskan är hörd och jag ska försöka uppfylla den :)
N: yep! :)

Hejsan! Vad jag har förstått av att läsa eran blogg är ni båda två utan en förälder.Det jag undrar är hur det är att leva ett liv med bara en mamma/pappa? Det måste vara oerhört hemskt och jobbigt? Hur klarar ni av vardagen? Hur länge tar det innan sorgen är över? kramizar till er tjejer!


S: Att leva utan pappa .. Min pappa var min bästa vän till dagen han dog . Jag såg upp till honom , jag var ett litet småbarn. Det är tolv år sen (tiden går fort) , men det finns dagar fortfarande ganska ofta som jag saknar honom oerhört . att leva utan pappa blir extra jobbigt när man ser lyckliga familjer , barn som håller sin pappa i handen , när nån bråkar med sin pappa . jag vill ju också kunna bråka med min pappa! Att bo i en familj utan pappa kan vara superjobbigt , jag menar tänk mamma , hon måste gör pappas saker på samma gång som hon ska göra mamma saker och försörja sin familj .. Jag är stolt över min mamma hon är världens bästa , kanske vi inte är en exemplarisk familj men vi håller ihop. SORGEN GÅR ALDRIG ÖVER ! men man lär sej leva med den .. Skulle sorgen gå över skulle man slippa några nätter i året då man inte kan sova och är arg och ledsen . man skulle slippa vara en bitterfitta nu som då . så är det . Jag och netti kommer annars att vara med i en bok om hur det är leva utan en förälder eller båda . det är en bok som kommer skrivas i år , där många unga från finland är med .

N: Ja, det stämmer! Ja, det är hemsk och det är oerhört jobbigt. Just när mamma dog så visste jag inte hur jag skulle kunna fortsätta leva, jag var t.om arg på mig själv över att jag levde vidare. Men idag, 1 år och 6 månader efter så klarar jag av vardagen något så nära som bra, jag saknar mamma varje dag och det går inte en dag utan att jag inte tänker på henne. Hon är i mina tankar mest hela tiden. Jag är ännu inte van med att inte kunna ringa henne och berätta om något kul har hänt, eller om något tråkigt har hänt. Jag saknar sååå mycket att ringa åt henne och bara prata då jag har tråkigt eller annars bara vill prata. Och idag är jag ganska stolt över mig själv att jag klarat av att leva vidare och att jag kämpar för varje dag som går. Mamma vill att jag ska leva och vara glad, jag lever för mamma!

Vad är era mest pinsamma minnen?

S:
hahah.  jag gör pinsamma saker dagligen , men jaa . min fjortis tid är väl ganska pinsam att tänka tillbaka på. dom alla gånger dagligen jag skämmer ut mej ( jag är sprallig vild och högljudd) .... nej men just nu kommer jag inte på nåt , men jag lovar ett skriva ett riktitgt ruskigt bra exempel på nån gång som jag har gjort bort mej , men det kommer då jag komemr på det. :)

N: Haha jag gör nog också pinsamma saker varje dag. Nu just kommer jag inte på det pinsammaste, men om jag kommer på någoon dag skriver jag det i bloggen :) Men när man tänker tillbaka så håller jag nog med sassa till 100% att fjortis tiden är vädligt pinsam nu ;)


vad studerar ni riktigt egäntligen? triva ni i skolan? hur länge tar det innan ni är klara att börja jobba?


S: Vi studerar på beklädnads i jakobstad. Komemr att bli sömmerskor . jag kommer att gå vidare till designer och kanske estenom. så vill jag bli bröllopsfixare också ! 3 år är utbildningen 2 år kvar!

N:
Och nej, jag trivs inte på beklädnads. Det är inte min grej liksom, men jag har mina underbara vänner där och min underbara pojkvän i skolan bredvid så jag kan ändå inte bara sluta sådär. Men efter beklädnads så ska jag till Vasa till Novia och gå till sjuksköterska och sedan till Läkare, det är min stooora dröm!!!! :) Jag vill jobba med människor, hjälpa sjuka människor.. Det är min grej :)
Då undrar säkert många nu varför jag inte går på närvårdare och orsaken till det är att jag inte slapp in dit, jag hade det som första val men slapp inte in :( Så jag började i Vasa på ett tionde läseår och gick där några veckor tills en dag så jag var till Jakobstad och hälsade på Sassa och boysen och så blev det bara att jag började :) Men glad är jag ändå att jag började där, för det är underbara människor :)
Och jag hittade ju min alldeles underbara pojkvän också <3

Vad är blogging för er?

S: nånting kul . tar det inte såå seriöst men allt efter antalet läsare ökar så ökar också intrsesset :)
N: Roligt, det är nog en del av dagen :)

vad anser ni om bleka tjejer med knubbiga ben? dvs. vad de borde ha på sig, vad som är ett big NO-NO osv :)


S: Jag tycker att blek hy kan vara otroligt vackert! visst man älskar att vara brun , men hudfärgen som allt annat går i mode . Och själv tycker jag blek hy är super fin ! bleka tjejer med knubbiga ben? är bara benen knubbiga? jag tror att du egentligen inte har knubbiga ben utan är otroligt vacker , alla människor har något vacker i sej . och klädseln , jag tycker att man ser smalare ut i stuprörs jeans , mörkblåa jeans ser verkligen snygga ut på alla . ett tips till folk som är knubbiga på magen är stora tunikor , det tycker jag om eftersom jag har vågig mage så den ser lite konstig ut ( den har alltid varit så) så kan man ha tunikor . men ha aldrig för småa kläder det är fult på alla . tyvärr. jag köper ofta större storlek på tröjjos toppar och sånt , shorts men inte på stuprörs jeans dom sska ju vara tajta . Men jag är sekär på att du är vacker . är du inte nöjd med att vara blek? Jag tycker att du ska vara nöjd med dej själv . ! kram

N: jag måste säga att jag i mig själv är väldigt blek och tycker själv att jag har alldeles för knubbiga ben. Och folk har sagt att jag är blek ja, visst tar jag väldigt illa upp och blir sårad men inte kan man rå för att man är blek i sig själv, men folk har också sagt att det är vackert att vara blek. Alla unga tjejer vill ju förståss vara brunast, smalaste, snyggaste på stranden. Men egentligen, och var inte rädd att folk tycker illa om dig eller din kropp på stranden, för de oroar sig så mycket över sin egen. Och kanske folk kan titta, men då jämför nog bara hon/de dig med hon/de sig själva så don't worry! Jag lovar att du är super snygg! :)


Till Sassa: Ett inlägg handlade om när du skulle raka benen, och efter vad jag förstod så rakade du armarna också!?
Seriöst? Varför gör du det?

Jepp det gör jag , inte alltid , men då jag får lust . därför att jag hatar att ha hår på armarna . jag brukar inte raka noggrant men iaf så finns det gånger jag har topp eller t-skjorta . jag skämms att ha hår på armarna. eller inte skämms kanske men jag tycker inte om att ha det . så gör jag , om du gör det eller inte är ditt val , dethär är mitt val :)  som att vissa rakar sej under armarna andra inte vissa rakar bort busken andra inte jag rakar håret på armarna andra inte . det valet gör man själv , kram :)

Ser ni er själva som fjortisar?
I förra frågestundssvaret skrev ni att ni var 3 förut och sedan massor med elaka saker om henne. Är ni fortfarande vän med henne? Om ni är det, skäms ni inte lite för att ni skrev så om henne om hon skulle få reda på det? Vad skulle ni göra om hon skrev ett "svar på tal" åt er?

S: hahah nej jag ser mej inte som en fjortis längre , bara ibland . vi skrev inte elaka saker , vi skrev att vi kände oss som att vi inte var bra nog åt henne . jag ändrade det senare för att hon hade läst det och blev arg. skulle hon skriva svar på tal skulle jag väl svara tillbaka. Nej jag skämms inte för vi har sagt förlåt för allt vi har gjort mot varandra och sagt att vi ska glömma allt . ifall jag skulle skämmas borde hon också skämmas . men jag älskar henne och hon är super bra som hon är . och jag vill inte bli osams med henne nå mera . för hon är en underbar tjej ! :)

N: Ja, vi var 3 tjejer förut som alltid var tillsammans. Jag har aldrig skrivit något illa om henne i vår blogg, aldrig. Ja det är klart att vi är vän med henne :) Hon är nog en del av mitt liv ännu fast vi inte umgås så ofta, och jag älskar henne för den hon är. Inte har jag något att skämmas över när jag inte har skrivit något illa om henne någon gång :)






Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet inte om denhär frågan skickades, men till NETTI: Varför tycker du att du är tjock? Du är ju absolut inte det, du är skitsmal! Jag är säkert minst 5 gånger fetare än dej och alla säger att jag är smal! Och jag är ju i samma ålder som dej också, ganska kort. Det var det jag ville säga. Tycker inte att du ska banta eller ens tänka att du är fet! Du är jättefin :)

2010-05-21 @ 06:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback