SVAR!

här kommer svar på några frågor :) men fortsätt fråga kära ni :)


Drömresemål?
Favorit tv-program?

Netti; Drömresemålet är nog Thailand, dit skulle jag så gärna vilja på solsemester :) Las Vegas skulle vara jätte häfitgt också men jag föredrar nog helldre att ligga på beachen ;) Och mitt favorit tv-program är 2½ men och andra avenyn :)

Sassa;
Jag vill åka till USA , har alltid velat besöka New york och LA , och Miami . och så vill jag till caribien och thiland :) Mit favorit program är Gossip Girl ,CSI ,  Andra Avenyn ( fast det börjar bli så tråkiga avsnitt ). Kollar inte så mycket på tv men , då jag gör det kan jag kolla en hel dag :)

Har två frågor.
Hur ofta bråkar ni? Hur löser ni det?
och
Har ni pratat skit bakom ryggen på varandra?

Jättegulligt om ni svarar! :)
Kram.



Netti & Sassa;
Stora bråk har vi sällan , väldigt sällan . men har vi det så säger vi förlåt direkt vi har lugnat ner oss . men tjaffsar kan vi göra ofta, typ om vi blir irriterade på nånting . men det slutar oftast med att nån av oss säger ; Men va håller vi på med , vi brukar ju aldrig bråka .
Jo , vi har talat skit bakom ryggen på varandra . tyvärr . men oftast berättar vi det tillsist. så har man inte lika dåligt samvete . och har vi inte berättat det är det nån viss person som går och säger det för hon är väldigt avundsjuk på att vi är så tajta . ;) men Visst har vi gjort dåliga saker mot varandra , men vi ska ju vara bästa vänner resten av livet så , hur mycket bråk som helst har vi ju inte tid med :)


de tre bästa sakerna med att blogga ? :)
samt de tre sämsta ? :*


Sassa; Bra :1. det är så himmla kul när man kan se tillbaka på vad man har gjort , 2. man får skriva av sej då man är arg glad eller bara uttråkad . 3. man blir så himmla glad av att få kommentarer och då läsare ökar :)
Dåligt: 1. att man ibland inte orkar skriva , så blir man så arg på sej själv då man har uppdaterat dåligt. 2. att man ibland vill skriva av sej då man e arg , men inte får skriva exakt som man tycker . 3. att man blir på dåligt humör då läsarna minskat ;b
Netti; jaa, har väl egentligen inte så mycket att tillägga.. Sassa sa nog det mesta :)

Netti: Går du på lågkolhydratdieten, eller vad är det fråga om med allt ägg och bacon?
Ja, det gör jag. Läste det i en tidning och hörde om det från bekanta så jag tänkte att jag skall pröva på eftersom alltid haft sååå komplex över min kropp.
Jag vill hellst inte visa mig i bikini på somrarna eller i simhall, om jag gör det så skäms jag såå otroligt mycket!
Så jag hoppas nu innerligt att det har svängt till sommaren :)

Vad brukar ni göra på helgerna? :)

Netti; På hälgerna brukar jag oftast försöka spendera så mycket tid jag bara kan med mina kära syskon och syskonbarn. Annars är jag bara hemma i min lilla lägenhet och hoppas på att någon ska ringa och vilja ha med mig ut på äventyr :)
Sassa; Jag är oftast med min pojkvän , (netti säger Alltid) och ärligt så är det ovanligt att se oss utan varandra på helgerna . men jag försöker att hitta på roliga saker och träffa bekanta :) och jag försöker vara med netti.


har ni många andra flick kompisar?
tänkte bara när man aldrig läser om att ni umgås med andra flickor än varandra? :)


Netti; Riktigt ärligt så nej, visst har vi flick vänner som är jätte gulliga och så (i skolan) men inte så att vi umgås på fritiden eller så.. Det är nog bara jag och Sassa och boysen, så har det alltid varit och så kanske det förblir :)
Sassa; som netti sa . men en gång i tiden var vi 3 flickor , är vi till  viss del ännu , men den tredje tjejen har blivit en söt hemma mamma så det blir inte så mycket tid att träffas . men ni kan läsa hennes blogg , (hannaale.blogg.se)  Men pojkarna sviker aldrig , bara att dom kan kommentera saker dom inte borde , för att pojkar inte fattar vad flickor tar illa upp för . MEN VI ÄLSKAR VÅRA KILLAR ! dom e bäst !


Vad tyckte ni om att Anna Bergendahl vann i melodifestivalen?
Vem tyckte ni var bäst? :)


Netti; Jag somnade efter Timoteij i lördast, annars är jag inte så intresserad av Melodifestivalen men jag såg på det när jag inte hade nåågot annat för mig ;) Men jag hörde Anna sjunga när det var repris och henne gillade jag, verkligen :) Henne gillade jag redan när hon sökte till idol :) Hon var så neutral och hade en jätte ovanlig men vacker röst!
Sassa; Jag har inte kollat ett ända melodi festivalen avsnitt i år . inte ens finska . så jag har ingen aning om vad jag tycker om Anna ;)

tips på bra låtar? :)
NETTI&SASSA;
-we are the world, haiti . kändisarna som sjunger .
- Jason Walker - Down
- Erik Grönwall - Higher
- Cheryl Cole - Fight for this love
- Flo rida feat Nelly Furtado - Jump
- Timbaland ft. Nelly Furtado & SoShy - Morning after dark
- Keisha - blahblahblah
- Keisha - Your love is my drug
- Nickelback - Burn it to the ground
- Shontelle - T-shirt
- Alexandra Burke ft Flo rida - Bad boys
- Rihanna - Rude boy
- Rihanna - Hard
- Jason Derulo - Whatcha say
- D-A-D - Laugh -n- 1/2

+ massor massor mera :)


Berättar ni liksom PRECIS ALLT för varandra?
NS; Ärligt talat så gör vi faktiskt det, allt mellan himmel och jord :)


Netti: Har du pojkvän?
Sassa: Hur länge har du varit ihop med din pojkvän?
Båda: Hur kom ni på att ni skulle laga en blogg tillsammans?

Netti;
Nej, jag har ingen pojkvän men gillar en pojke, det gör jag ;) iaf lite grann, hihi..
Sassa;
1 år och 24 dagar :)
NS;
Vi hade till först varsin blogg, men efter ett tag blev det tråkigt och man orkade inte med bloggen.. Så kom vi fram till en sån brilliant idé att skaffa en blogg tillsammans :) Men i början var det meningen att det skulle bara vara en "bild blogg", där vi bara skulle ladda upp outfit bilder. Men dethär är såååå mycket roligare :)


Vem är er favorit bloggerska? :)
Netti; Jag röstar för Kenza, hon är jätte vacker och neutral :)
Sassa; Jag tycker bäst om Hotgossips.blogg.se så himmla kul att läsa skvaller om bloggare . och jag gillade kenza förr , men hennes liv är så överdrivet perfect . tråkit i längden .

Jag beundrar er :) ni verkar vara så tajta tillsammans om man kan så säga, som riktiga vänner :)
fin blogg förrästen :)

Tänkte på samma gång fråga några frågor :)
1. hur länge har ni varit bästa vänner?
2. hur kom ni på en sån idé att skaffa en blogg tillsammans?
3. vad är er största dröm?
4. vad gillar ni för typ av musik?
5. var handlar ni era kläder oftast? vilken är er favorit butik? :)

och jag hoppas också ni börjar att sätta ut bilder på era outfits snart igen :)

1) NS;
3 år 3 månader exakt idag ;)


2) Svarade nyligen på den :)


3) Netti; Vinna på lotto, reeeeesa överallt i världen, skaffa ett megastort hus och världens underbaraste man och få underbara barn ;) Och skaffa en egen Soft Coated Wheaten Terrier, älskar dom!
Och drömyrket är egentligen läkare men efter jag gått nu 3 år på beklädnads och tagit examen ska jag åtminstone studera 3 år på Novia i Vasa till sjukskötare :)
Sassa; Jag skulle helst av allt vilja bli en stor sångerska och känd designer . jag vill gifta mej med andré och bo i mitt drömhus . och jag ska tågluffa med netti ;) heheh .

4) kolla vår musik lista högre upp :)

5) Sassa; VeroModa , H&M , Gina Tricot , Vila  favorit butiken är ; VeroModa, Zara ,
Netti; alla samma men min favorit är ändå Gina Tricot :)

Netti: Äter du ingenting annat än ägg och bacon? som grösaker eller så. Du borde inte banta för du är ju så smal, fin och vacker som du är, och de flesta pojkarna tycker ju om mera normala tjejer än sådana som inte har så mycket kött på benen eller hur man skall säga :) Vi tjejer tror och tycker att vi skall se smalare ut, att vi blir vackrare och alla kommer tycka man ser mycket snyggare ut och så, men det är ju egentligen bara vi själva som tror det, det är som att vi blir fixerade av vårt utseénde av tidningar, tv osv där kvinnorna är smala som stickor, och vi vill också se ut som dom, vi vill också vara lika vackra! men tänk på alla dessa dieter, allt arbete för att få dendär smala, smala drömkroppen, vad man utsätter sin kropp med, dieter, massa motion osv, alla dedär smala kändisarna i tidningarna "Jag mådde som sämst när jag var som smalast" "Jag älskade min kropp när jag såg resultatet, men inombords mådde jag allt annat än bra" varför är vi tjejer så fixerade om hur vi skall se ut, de flesta tjejer är missnöjda med sina kroppar, och oftast vill vi ju bli smalare för att vi skall synas, och för att vi tycker det är snyggare, sexigare att vara smal. Javisst det känns bra till en början men sedan börjar man bara må sämre och sämre, koncentrations svårigheter. Men visst, visst kan man banta, om man verkligen vet vad det handlar om, och se till att man får i sig alla ämnen man behöver, Det är jätteviktigt att man får i sig alla vitaminer osv! Jag skulle rekomendera att äta vanlig husmanskost, efter tallriksmodellen, 5 mål per dag, 3 stora och 2 mellanmål, skippa godis, chips osv och ta en frukt istället! redan då börjar man gå ner i vikt, överdriv inte med motionen, visst motion är jättebra och viktigt men 2-4 gånger i veckan är nog lagom om man äter enligt detta. Till alla unga flickor, börja inte banta, ni har skola, vänner, pojkvänner och allting ni skall ha tid med nu, ni hinner nog banta senare må jag lova :)
Hoppas jag var till någon hjälp, Kram!


SV; Oj kära du, vad du är snäll! :') Du har rätt i det du säger men själv kan jag inte intala mig att gå ner i vikt genom att äta normalt, sorgligt men sant :( men tack! kram!!

Okej det var det . får se om vi fått fler nu . dethär tog tid :)
fortsätt fråga :)
Kramar
NS ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback