ny start !

nu ska jag börja blogga igenn . blir mera bloggande iaf .
imorgon börjar LIA ( lära i arbete) . kommer att jobba vid VeroModa i vasa , hur kul blir inte det?
okej nujust känns det inte alls kul , men ändå . jag kommer få plocka upp nya varaor , laga skyltfönster , pynta butiken , så stod det i pappren :) och städa .. säkert måste jag stå och sopa dagarna i ända i alla fall eller plocka upp i provrummen . Jag som allti lämnar kläderna där , nu kommer jag väl iaf att lära mej att föra undan dom :)
så , netti ska jobba vid jim&jill . kul att vi kommer vara så nära varandra .
idag har jag, andré (pojkvän), jeremias(lillebror) , jennifer (kusin), emma (kusin) , mirelle ( emmas kompis) och kaj (morbror) varit till tropiclandia och simmat . kul ! sen var vi och åt tillrax . mums .
där var det en gubbe som kanske var 70-80 år . Han började prata på finska med mej så sa jag "va?" så sa han "ja du pratar svenska" så fortsatte han "ja jag sa bara att ja tycker pizza bitarna är så stora" så skulle jag svara men så sa han bara  "jaa jaa " åså gick ja , så frågade han min kusin vad hon hette så svarade hon "Emma" så sa han "ååh va fint namn" .
men vad jag vill komma till är att sen satt han där själv vid ett bord och jag tyckte så synd om honom , han verkade vara så årdentlig ändå . han påminde om min farfar åren efter att farmor dog . då kunde han åka och äta pizza själv . fy vad jag saknar min faffa , han var som min pappa eftersom att jag inte har nån . miss u <3

-

och en annan sak som jag tänkte på var hur underbara alla man känner är , på sitt sätt .
jag menar mina mostrar och morbröder , dom är så himmla snälla , dom hjälper en alltid en och dom bryr sej så mycket om en . Guldvärda är vad dom är ! :)

nåmen nu ska jag börja dra mej mot sängen , ska upp tidigt :)
Ha en bra dag imorgon och ha sov sött !

kärlek
-sassa




tips på alla hjärtans dag present , från guldfynd.se





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback